Lite blandat :)

Men GUUUD så dålig ja ha blive på dehär...

Vet att ja ha skrive i dom senaste inläggen att ja ha vare dåligt på att uppdatera å att ja ska bli bättre.. Men det verka inte bli någon förändring häär...
Men jag ska då försöka iaf!!


Har förövrigt börjar på den andra praktiken, har snart gjort min andra vecka där å det känns bra än så länge :)
Dom som bor där är så sööta :) Jag förstår ju att dom som jobbar inom omsorgen oftast stannar där, för det är ju ett trevligt och omväxlande arbete!

Annars så händer det inte så mkt, men ja ha då hunne va till Malå med Lillröa på en dressyrkurs.
Det va ju lite spännande i början för hon va lite spänd, ridhuset va ju lite läskigt så säg :P

Annars ha ja ju mest bara ride henne ute (eller ja, ja rider ju alltid ute, men det finns ju en ridbana), har inte ride så mkt på ridbanan eftersom den ha vare lite väl hård å oskottad, men igår så tog ja en stund där också, å det kändes faktisk skillnad :)

Hade ju med mig Aquila på ridpasset, hade ju först tänkt ta en långtur så hon sku få se lite motion, men kom sen på att det kör lite timmerbilar efter den vägen jag red efter just nu eftersom dom nog avverkar en bit upp, så jag red upp i skogen en bit å köre lite "Off road", spännande va de :P Men båda två fick ju plumsa lite i snön :P

Sen vände jag tillbaka å började rida på ridbanan, å tur va väll de, för efter typ 5 min på banan så kom det en timmerbil å skrammlade på..

Vette tusan vad som skulle ha hänt om jag inte hade vänt, va ju lite rädd att dom inte skulle hinna se oss i tid (har förstås reflexer överallt) för dom är nog inte riktigt van att se nån efter vägen där å Aquila springer ju lös, men på fel sida, hon springer ju på vänster sida å man ska ju rida på höger så vi to väll som upp hela vägen :P
No för att ja tro Aquila flytta se när lastbilen kommer, men man vet ju aldrig.. Hästen är ja inte lika orolig över för hon kan ja då styra, men de kan ja inte göra med hunden..

Oj vad text det blev nu :P


Ajja, måste nog börja rida på ridbanan lite mer nu, men ja har så dåligt fantasi när det gäller övningar, så om du har nå tips så hojta gärna till! :)

Fast i morgon kanske ja ska försöka hoppa lite, det skulle ju vara lite spännande för hon som äger hästan hade aldrig provat det med henne så hon visste inte riktigt hur hon var att hoppa :P
Men det få vi väll se :)

Nä, nu ska ja försöka fixa sadelöverdraget jag had sönder för ett tag sen :P

Hade tyväääär inga roliga bilder att lägga ut så jag tar en gammal en på Aquila :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0