Ingen bloggork!?

Usch va länge sen ja skrev känns det som!
ha tänkt skriva nå här hela helgen men ja har bara inte haft orken..
Har däremot haft en massa idéer till inlägg men jag har bara inte orkat, har jag inge bloggork då eller? :P
Man bruka ju säga att man har bloggtorka men de ha ja då inte, har ju som sagt en massa idéer

men men, vad kan man göra åt det? Har egentligen inte ork till nått just nu känns det som, vet inte varför, man har väll sånna perioder ibland..


För övrigt, jag blir ganska imponerad på min farmor, hon är snart 92 år (bli det den 6 juni), hon bor själv i en lägenhet, kan gå som en normal människa, gör allting själv å lite till :P
Hon har sin sparkcykel hon sparkar runt med på sommaren å när det finns före för den annars, hon är typ piggare än mig(!), vintertid så skottar hon bort från hennes å hennes grannars broar bara för att hon inte vill att snön ska trampas fast..
Aldrig att jag skulle göra det för övrigt :P

Men varför jag skriver om det här är för att i torsdags när jag kom ner till Sörbyn efter att skolan hade slutat så var hon där, hon letade efter en kratta så hon kunde börja kratta gräsmattan..

Jag hjälpte henne att hitta en sen gick ja in för att göra skolarbete, efter ca 30 min kom hon in, lite svettig i ansikte men inte nå mer, då sa hon att hon skulle fara hem för hon började få lite ont i ryggen..

Men då efter ca 20 efter hon sagt att hon skulle fara hem så tittar ja ut å hon håller fortfarande på att kratta!
Jag förstår inte hur hon orkar!? :O Jag skulle ha gett upp för länge sen! haha

Min kära farmor Evalda efter ca 30 min krattning :)


Å så idag när jag var och red i Ytterberg så märkte jag att Kallina håller på att vara brunstig.. Så i morron åker hon till Umeå för insemination, så då lär man inte vara där på iaf 2 veckor skulle ja tro..
Suck.. Nu när det börjar vara roligt att rida ute :)
Men då kanske det hinner torka upp lite överallt så man kan ta lite längre svängar nån gång :)

Kallina en vacker dag :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad gullig hon är din farmor=) man kan aldrig tro hon är 92 år..

2010-05-25 @ 12:04:58
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: tack för din röst! Ha en bra dag! :)

2010-05-25 @ 17:31:14
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: elin

sv: Jo jag har lagt ner planerna om en jysk-soffa, har läst mycket negativt om deras möbler nu då jag satte mig ner och gjorde lite efterforskningar ;)

Den soffan var riktigt snygg! Får pallra mig till MIO nån gång i framtiden och kika lite mer, känns bättre att lägga en stor summa pengar på en bra och hållbar soffa istället för att lockas av nått reapris haha!

2010-05-26 @ 12:22:18
URL: http://eelin.blogg.se/
Postat av: elin

sv: jomen precis, inte så att man gråter floder ifall något skulle gå sönder därifrån ;p därför vi täckte över vårat bord med vaxduk, annars hade det väll sett ut som själva fan nu haha!

ja men det är ju jättebra att det finns den möjligheten, så har vi på våran ikea-soffa nu och det är hur praktiskt som helst! :)

2010-05-26 @ 19:37:45
URL: http://eelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0