Orolig

Just nu sitter jag och är lite orolig för min kära lilla hund Aquila!!

Idag när jag och Sofie var ute och gick med Aquila & Arrax så började Aquila helt plötsligt att snörvla, lr vet int riktigt vad jag ska kalla det, det lät precis som när en människa är tätt i näsan och försöker dra in luft.. Skit läskigt!

Hon höll på sådär ett tag och jag blev skit rädd att hon inte kunde andas, men de kunde hon då iaf, tack gode gud för det! För närmaste veterinär är ju i Lse..

Men jag ringde efter pappa så han fick hämta henne, för när hon hade lugnat ner sig så började hon om dirket vi började gå..

Jag ringde då till veterinärerna i Öjebyn för dom va enklast å få tag på, hon sa att de kunde vara en förkylning eller så Noskvalster..
och jag tror ju på den andra saken, noskvalster..

Så i morron ska ja ringa till veterinärena i Lse, å höra vad dom säger, om ja ska fara dit å dom på titta på henne, så då kanske man kan få nån medicin så de sluta..
Är skit läskigt när hon sätter igång, men hon ha då lungnat ner sig nu iaf!
Hade tänkt försöka få de på film men då vill hon såklart inte göra det, men de är ju iaf bra de :)

Men hon få små "snarkningar" ibland..

Ajja, få se hur det är i morron...

Nu ska ja försöka sova så gott ja kan!
Go'Natt!


Kommentarer
Postat av: Linn

det låter precis som noskvalster, eller om hon har nått i näsan? Ida har gjort så några gånger och då behandlade vi mot noskvalster, de blev bättre men hon får så endå kanske 2-3 ggr i månaden.

2010-03-18 @ 10:50:51
URL: http://lindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0