Ja golfen är då en riktigt jaktbil!

Ja, som sagt, LillGolfen tog det då på allvar med att vara en jaktbil.. För igår när jag var påväg hem från norsjö så stötte vi ihop me en älg i Vormsele som tydligen ville över vägen precis när man skulle passera...

Så det resulterade ju i att man lyckades köra på älgen och den landade på rutan men som tur va så fortsatten den över på andra sidan å låg kvar där.

Men det var som att ja kände det på mig, för håller just nu att lyssna på Alf Staflunds (gammal polis som jobbat i norsjötrakterna) bok: Men störst av allt..
Och i den boken så hörde jag påvägen till norsjö om en dödsolycka med en älg och på vägen hem, när jag var i närheten av vormträsk (ca 3 mil från vormsele) var det en älgkrock som gick bra i boken, å då när jag hörde det så tänkte ja "Ja kom säkert krocka med en älg ikväll", å no på fan så gjorde ja det, hann till å me tänka när jag såg älgen, "Ja, ja visste det"

Men det gick då bra med både jag och Aquila (som ja tack å lov hade spänt fast i säkerhetselen).
Sen så stoppade jag en vänlig själ som stannade av och hjälpte mig ta död på älgen helt och sen så erbjöd han sig att skjutsa mig till Akuten för att kolla upp så det inte blev nå allvarligt, för fick nämligen ont i nacken, men tack o lov så trodde dom bara att det var musklerna.

Så just nu sitter jag i Norsjö å väntar på att min bil ska bli körbar igen, för den kajkade ju ihop i måndags å ville inte nå mer just då så den blev ståendes utanför Husbonliden tills bärgarn kom å tog den åt Norsjö..

Nä, detta är inte min vecka.. eller månad för den delen, December verka inte gilla mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0