min älskling sprang bort :(

Ja, min söta lilla älskling sprang bort från mig i kväll ;(
huvva så hemsk de va :S

De va iaf såhär:

Jag och Sofie va ute och gick och jag hade Aquila lös så hon sprang runt fötterna på oss å luktade på allt, vi gick efter en grusväg mot reningsverket här i norsjö, men så va hon en bit bakom oss å så helt plötsligt kom hon i världens fart förbi oss, ja tänkte ba "va fick hon för cp ryck nu då?"

Hon bruka få sånna ibland att hon bara kutar för att kuta, men iaf, ja ropade på henne å hon stannade av, och just då hörde vi att de kom en som joggade bakom oss, han fortsatte ju såklart å joggade förbi oss å då trodde väll Aquila att han jagade henne för hon satt iväg igen i världens fart, sen såg ja henne inte nå mer..

Vi gick å ropade å ropade men ingen Aquila kom..
Efter en bit så såg vi joggaren igen, han hade stanna av, han sa att han hade sett hon men direkt hon såg han så fortsatte hon igen..
Så han gick me oss en bit men sen så vart han väll less så han fortsatte jogga men han sa han skulle stanna om han såg hon igen, men de måste han int ha gjort för vi såg då ingen av dom igen..

Jag och sofie gick i världens fart hem igen för att hämta bilen så man hade nå lyse, började ju bli rätt så mörkt å vi körde runt å ropade på henne, men ingen hund kom springandes, men efter ett tag kom broder och hjälpte oss så sofie tog min bil å brorsan körde sin, dom for åt var sitt håll och jag stannade kvar vid reningsverket (där hon hade sprunge bort)
Jag sto å ropa i säkert 10 min allt ja kunde, å då såg ja nå rörde sig i skuggan en bit bort..

Där kom hon, men hon va lite osäker på om de va ja, för när ja ropade kom hon närmare men när ja va tyst så stannade hon av.
Men hon kom då tillbaka! Gud så skönt! Gissa om ja va rädd?
Hon hade ingen reflex eller något liknaden, inget namn å telefonnr på sig heller och de va en större väg inge så långt bort därifrån så ja va ju orolig hon skulle bli överkörd :S
Nä huvva!! gud så hemskt de var!!

Aldrig mer jag far utan reflex å namn på henne igen!

Huvva, gud så hemskt!

Å i all hast när vi hämtade bilden så glömde jag att dra ut motorvärmarsladden ur bilen... å väggen för den delen, men den hade då lossna på gården som tur va å inget gick sönder förutom att fästet för sladden i bilen lossnade, behöver bara en skruv så sitter den fast igen =)

DU få int göra sådär min köra lilla oborstade hund! Matte bli ju orolig :S

 

Nä nu ska ja försöka varva ner och kanske sova en skvätt :P
Sweet dreams!


Kommentarer
Postat av: susanne

Förstår precis hur rädd och orolig du blev,har inte hänt här än men man vet aldrig.skönt att hon är hemma igen.Ge henne en extra kram från brorsan;)

2009-10-14 @ 21:57:48
URL: http://sjovillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0