Jävla bilar

Alltså ja kan ju säga att ja har inte den bästa turen när det gäller bilar iaf...
Ja förstår inte varför det ska hända just mig jämt?
För allting händer när JAG kör dom, men inte när någon annan kör dom.. Det är så jävla typiskt!

Ja, ja kanske ska berätta vad som har hänt denna gång:

JO, ja var påväg till ytterberg ifrån Norsjö.. Å en bit innan jag är i ytterberg så ser jag att tempmätaren inte riktigt är där den brukar vara, den bruka ligga på 90 grader, fast då låg den på typ 110 grader..
Å bilen lät lite konstigt, typ som att någon fläkt va sönder..

Men ja fortsatte då å körde till Ytterberg så ja då hade fått me dit å kanske kunde få hjälp av dom.
Då när ja stanna så fortsatte de å lät sådär konstigt så ja öppnade huven, å då ser ja att kylarvätskan kokade för fullt.. jävla bil..

Ja ringde till pappa å frågade vad det kunde vara å bla bla bla..
Men ja lämnade bilen så den kunde bli kall, skulle ju lix rida å mocka innan ja skulle fara hem så den blev då kall igen..
Å så fick ja lite mer glykol av dom ja va hos, så de va ju bra iaf..

Men då påvägen hem så började det igen..
Ja va nästan i kriberg när den började låta knäppt igen en liten stund, men den höll sig på 90 grader än så länge, men då börja den öka till 100, fast den gick ner igen..

Den höll sig sådär ett tag till, men då började de låta igen å efter det började det blåsa in kall luft in i bilen, så de blev ju typ svinkallt för mig, men bilen började gå varm igen..

Så ja stannade av mitt i kriberg för att låta den kallna lite igen innan ja fortsatte, hade ju bara 1 mil kvar hem..
Ja skruva upp locket till kylarvätskan så att det skulle kallna fortare, men då efter ett litet tag lät det som en isplugg eller nå försvann å så helt plötsligt börja all glykol försvinna, så tillslut var det tomt i behållaren..
Å ja kan ju säga att det inte rann ut på backen för de kolla ja..


Men det var en snäll man som hjälpt mig, han kom med 1 liter glykol och så fick han tag på han som har verksta'n i kriberg, så ja fick köra in bilen där å han kolla om han såg nå fel som gick att fixa direkt, men de fanns det inte..
Så nu står min kära audi i kriberg på verksta'n där..
Få hoppas det bara var frusse nån stans så det är bra idag.. Annars vette tusan va de kan va..
Säkert nå som är svindyrt att laga iaf.. skulle då inte förvåna mig..

Jävligt skumt för mig som inte vet nå om sånt..
Men ja kan ju meddela att han på verkstaden tyckte de va lite skumt också :P

Ajja, de blev lite långt, men men, de få ni leva med :P

Nä nu ska ja packa klart så man kan he se åt Vilhelmina nån gång idag! :P


JÄVLA BIL JÄVEL!!


Kommentarer
Postat av: Therese ♥

bilar är bara till besvär!! ^^,

sv; jo jag måste nog ringa CSN och kolla lite med dom.

2010-02-12 @ 16:59:36
URL: http://tezzilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0