bilar + Jag = Ingen bra blandning just nu...

Jag och bilar verkar inte gå ihop just för tillfället.. förstår inte riktigt varför..

Men iaf, idag när ja va påväg till Lse så börjde lampan som ser ut som en spiral (jag kallar den glögg lampan, eftersom de är en diesel måste man glögga den innan man startar bilen) att lysa och sen ryckte bilen till och sen blev det bra i typ 2 sek sen gjorde den lika dant igen, fast denna gång så går bara hastigheten ner och tillslut så slocknar bilen helt!
Då var ja typ i vormträsk, jag lyckades hålla in på sidan och satt igång varningsblinkerserna..
Men ja prövade ganska fort igen att starta bilen och den gick igång, men då just efter Husbondliden så gjorde den likadant igen och den gången hann ja styra in på en P-ficka för att stanna av på, även denna gång fick ja igång bilen rätt fort igen..

Men då va de när ja kom till Lse, ja bad svärmora skjutsa mig till Tannträsk och sen hämta mig eftersom ja inte hade någon tillgång till motorvärmare där (ha ju som vare rätt kallt idag, va väll iaf kring -20 just då, men ja kan då meddela att vi har just nu -28!!)
Men då när hon var påväg hem därifrån strejkade bilen helt.. då ville den inte ens starta igen..

Men vi vet då va felet är, nämligen att de är tätt i dieselfiltret, de har nog fruse igen..
Älsk trodde att de va de från första början, för ringde då till han första gången bilen stannade..
Innan man for till tannträsk så va man då om på Meka å frågade hur mkt de skulle kost att byta de å de gick väll på ca 750 kr lr så..
Plus att vi ska byta framhjulslagrerna på den också å de går ju på ca 1900 kr..
Fan va allt ska kosta just nu, just denna månda som man har som minst pengar också :S

Såå.. just nu står bmw:n i lse i svärföräldrarnas garage å mår gött..
Så i morron bli de att köra Audin som ja inte ha gjort på flera månader känns de som..

Ja va ska hända i morron då? ska ja lyckas fara av vägen då eller?
hmm.. ja lär väll märka iaf...

Dagens bild:
Såhär fin va Tinda idag när jag skulle ut å rida, men ja kan ju säga att detta är efter jag har borstat av henne!
To fan en evighet att få bort alla isklumpar så ja kunde lägga på sadeln!!
+ att ja tro int hon va så lycklig på me vissa stunder :P
(ursäkta den dåliga kvallan, men det är taget med mobilen, glömde ta med mig kameran från norsjö som jag fått igen efter utlandsresan :P )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0